10 tricks til succesfulde kundemøder!
  5 tips til din handels- og servicevirksomhed!
  Er dårlig omtale bedre end ingen omtale?
  Internet markedsføring: No cure no pay markedsføring!
  Skab eksklusive produkter - sælg dyrer!
  Forandring
  Hvad røber dit kropssprog?
  Hvordan ser fremtidens sælgere ud?
  In High Spirits
  People Who Need People
  1, 2, 3...Sælg!
  A Good Salesman
  Sjove citater
  Kommunikativ Kompetence
  Lad ikke kunden sejle sin egen sø
  Ved din salgsorganisation det?
  Korrekt messeadfærd
  De 13 salgsregler
  Vend et "Nej" til et "Ja"
  Trying Times
  Lær at tænke som en millionær
  Den fødte sælger er død
  Historien om frøungerne
  Succesfulde sælgers råd
  Salgsbrev efter AIDA
  Kundens behov
  Elevatortalen
  Telefonkontakt
  Kundetyper
  Personlig fremtoning
  Fishing for Trouble
  Rise and Shine
  Booster Club
  Myrefilosofien

Citat: ''Den kloge narre måske nok den mindre kloge, men den vise narrer den kloge ved hverken at narre eller lade sig narre.'' - Ellen Margrete Nielsen


Link partnere:

 - GratisInfo.dk
 - Hjertebanken.dk
 - Programmoer.dk

 

  ARTIKLER   NYHEDER
 
Der arbejds i øjeblikket på at få tilføjet flere artikler til arkivet. Skulle du selv ligge inde med en relevant artikel kan du skrive på mak@cmnetwork.dk. Bemærk i øvrigt at mange artiklerne er på engelsk. Jeg vil forsøge at få oversat så mange, så hurtigt muligt.

10 tricks til succesfulde kundemøder!
Mange iværksættere såvel som sælgere står over den fælles udfordring; hvordan kommer man bedst igennem salgsmøderne - uanset om man er ny i faget eller erfaren. Her er fundet 10 tips som er "must read" i forbindelse med at skulle afholde salgsmøder!

5 tips til din handels- og servicevirksomhed!
Hvis du leder efter den bedste måde at vinde kunder på og skabe salg til din handels- og servicevirksomhed, så er her 5 vigtige tips du simpelthen bare må benytte! (obs: engelsk artikel)

Er dårlig omtale bedre end ingen omtale?
Kan negativ omtale have en possitiv effekt? Måske... Læs i hvert tilfælde denne artikel før du forsøger dig ad!

Internet markedsføring: No cure no pay markedsføring!
Wish you could pay for results instead of high hopes when it comes to online marketing? Well, you can. Although finding programs that allow you to pay on a per-lead or per-order basis requires research, they are out there. But the pay-for-performance model doesn't work for all companies, however, so follow these steps before engaging in a program:

Skab eksklusive produkter - sælg dyrer!
Her er 5 hurtige "genveje" til hvordan du sørger for at skabe et så ekslusivt produkt som overhoved muligt, som gør dig i stand til at kunne afsætte til en højere pris end ellers muligt

Forandring
Her følger 25 hurtige og billige tricks til hvordan man kan bliver mere opmærksom på alt fra ens sprogs betydning, ens prioteringer og ens måde at løse problemer på.

Hvad røber dit kropssprog?
Kropssproget har to sider, som du kan bruge til en hel del. Den ene er, at du gennem dit kropssprog kan blive opmærksom på din virkning på andre. Den anden er, at du med en dyb forståelse for kropsproget kan læse andres bearbejdning af det, du siger, og derigennem forme dit budskab, så du kommer stærkere igennem.

Hvordan ser fremtidens sælgere ud?
Hvilke kompetencer skal sælgerne have for også i fremtiden at opnå succes? Nutidens kunder er velinformerede og selvbevidste og stiller store krav til deres samarbejdspartnere om rådgivning, sparring og et konkret udbytte af samarbejdet. Der arbejdes med langvarige relationer, partnerskaber.

Sjove citater
Her er en række citater vedr. salg og markedsføring ytret af nogle af historiens vigtigste personer.

Kommunikativ Kompetence
Såfremt 2 personer med samme uddannelse, sammenlignelige baggrunde og samme kvalifikationer fremlægger identiske præsentationer på et problem – vil den af dem, der kan udviser størst gennemslagskraft, selvtillid og troværdighed, altid have en større chance for at få sine ideer gennemført.

Lad ikke kunden sejle sin egen sø
Virksomheden kan kun sikre sig, at kunderne kommer igen, hvis den yder den bedste service, ellers skifter kunden til en anden leverandør, mener dagens kronikør

Ved din salgsorganisation det?
Følgende er taget fra Tom Peters bog "Tænk Nyt". Tallene er amerikanske, men mon ikke det alligevel kunne give dig lidt stof til eftertanke?

Korrekt messeadfærd
Mange messegæster oplever at blive ignoreret af standpersonale, der har mere travlt med at underholde hinanden end at promovere virksomhedens produkter! Drop arrogancen og tjen flere penge!!

De 13 salgsregler
Der er 13 hovedregler der alle hver især lægger til grund for det gode salg

Vend et "Nej" til et "Ja"
Sådan vender man det "Nej" til et "Ja!". Her er nogle tips til hvordan du kan opnå enighed med kunden, om at han kan drage fordel af det du skal sælge ham.

Trying Times
Every once in a while, you'll meet difficult customers. Question is, are you prepared to take them on?

Lær at tænke som en millionær
Hvordan kan det være at nogle bliver millionær, mens andre forsøger uden succes? En række amerikanske erhvervspsykologer giver nu en del af svaret. De har identificeret nogle fælles kendetegn som viser sig blandt folk som er blevet millionærer. Så her er de sider, man skal finde frem i sig selv, hvis man vil have en potent bankbog.

Den fødte sælger er død
Produkterne bliver mere og mere ens, konkurrencen bliver hårdere og hårdere, og kunderne bliver mere og mere vidende. Derfor er der ikke længere plads til sælgere, der mangler nøglen til succes: Indlevelsesevne og vindermentalitet.

Historien om frøungerne
En sjov lille historie om hvordan man klarer sig til tops!

Succesfulde sælgers råd
10 teknikker og gode råd fra nogen af USA's mest succesrige virksomhedsledere.

Salgsbrev efter AIDA
Hvis du laver et uopfordret salgsbrev til en virksomhed, skal du tænke på, at modtageren ikke forventer at få brev fra dig, og at dit brev blot er et af mange. Derfor skal du sørge for, at modtageren bliver interesseret i netop dit brev. AIDA-modellen er en skabelon, der kan opfylde det formål.

Kundens behov
Da det er kunden, der skal tage penge op af lommen for at betale for din ydelse eller dit produkt, er det vigtigt at analysere, hvilke bevæggrunde han eller hun kan have til at gøre det.

Elevatortalen
Hvis du bliver spurgt: "Nå, hvad laver du så i din virksomhed?" vil du så kunne svare klart og utvetydigt?

Telefonkontakt
Telefonen er et vigtigt redskab i markedsføringen og en relativt hurtig og billig måde at kontakte kunder på. Om telefonkontakt er den rigtige løsning i din situation afhænger bl.a. af formålet med samtalen, hvor god du er til at sælge pr. telefon og forhold vedrørende produktet/serviceydelsen.

Kundetyper
Da mødet med din kunde gerne skulle medføre et salg, er det vigtigt, at du er opmærksom på dine kunders forskellighed. Det betyder nemlig, at du må tilpasse din personlige fremtoning efter kunden – du skal kort sagt matche kunden.

Personlig fremtoning
Den personlige fremtoning er af afgørende betydning for, om du opnår et salg. I løbet af de første 10-20 sekunder vil kunden danne sig en mening om din person og dermed også om dit produkt/din ydelse.

Fishing for Trouble
Try too hard to hook your customers, and you risk sending them reeling with anger.

Rise and Shine
Drifted into a sales slump? It's time to wake up and sell your way back to the top.

Booster Club
Persuading your customers to refer you to their friends isn't as hard as you think.

In High Spirits
Enthusiasm. What is it, and how do we get it? It comes from the Greek word "enthios," which means "the god within." Isn't that an apt description? Think back to the times you've been enthusiastic about something. Think of how enthusiasm has provided you with the energy you need to keep going and the will to take whatever action is necessary.
Wh...

People Who Need People
Find out how to break the ice with your prospects and make that all-important customer connection a reality.

1, 2, 3...Sælg!
Har du problemer med at huske hvordan du får gennemført et salg? Denne artikkel guider dig igennem alle salgets faser. BEMÆRK AT ARTIKLEN ER ENGELSK. FORVENTES OVERSAT I NÆRMESTE FREMTID.

A Good Salesman
Most people envy a good salesman. He looks great, dresses well, smiles easily, drives a snappy car. He’s glib, a wonderful raconteur full of new jokes, a great networker. Some people say he’s not very deep, but could that possibly be because they’re a bit jealous? He does seem rather thick-skinned though, for nothing appears to stop him from pursuing the sale.

Myrefilosofien
Alle burde studere myrer. De har en imponerende filosofi, som der opdelt i fire dele.

 
Onsdag den 31. marts
Så har Få Succes Som Sælger fået en ny internet-adresse. Fremover kan siden nu findes på FaaSuccesSomSaelger.dk. Samtidig er Ide-banken også kommer på hjemmesiden, hvor man kan udveksle diverse salgsrelaterede ideer, tips og tricks