personlige fremtoning efter kunden – du skal kort sagt matche kunden."> personlige fremtoning efter kunden – du skal kort sagt matche kunden.">
 

  10 tricks til succesfulde kundemøder!
  5 tips til din handels- og servicevirksomhed!
  Er dårlig omtale bedre end ingen omtale?
  Internet markedsføring: No cure no pay markedsføring!
  Skab eksklusive produkter - sælg dyrer!
  Forandring
  Hvad røber dit kropssprog?
  Hvordan ser fremtidens sælgere ud?
  In High Spirits
  People Who Need People
  1, 2, 3...Sælg!
  A Good Salesman
  Sjove citater
  Kommunikativ Kompetence
  Lad ikke kunden sejle sin egen sø
  Ved din salgsorganisation det?
  Korrekt messeadfærd
  De 13 salgsregler
  Vend et "Nej" til et "Ja"
  Trying Times
  Lær at tænke som en millionær
  Den fødte sælger er død
  Historien om frøungerne
  Succesfulde sælgers råd
  Salgsbrev efter AIDA
  Kundens behov
  Elevatortalen
  Telefonkontakt
  Kundetyper
  Personlig fremtoning
  Fishing for Trouble
  Rise and Shine
  Booster Club
  Myrefilosofien
 
 Anbefal denne artikel:
personlige fremtoning efter kunden – du skal kort sagt matche kunden." name="urlBeskrivelse">  Dit navn:
 
 Modtagers e-mail:
 

 

Citat: ''Der findes ingen fiaskoer - kun mindre gode resultater.'' - Af ukendt


Link partnere:

 - Dealhub.dk
 - Magnus Kjøller: Ask Me Anything

 

  ARTIKLER » KUNDETYPER   NYHEDER
 
Da mødet med din kunde gerne skulle medføre et salg, er det vigtigt, at du er opmærksom på dine kunders forskellighed. Det betyder nemlig, at du må tilpasse din personlige fremtoning efter kunden – du skal kort sagt matche kunden.

Kundetyperne kan groft skitseres i fem hovedtyper efter købsmotiver og behov:

  • Undgår helst sælgere - konfliktsky
  • Lægger vægt på det venskabelige - meget social, kan have lav selvtillid
  • Produktet/ydelsen skal øge kundens prestige - måler sig med andre
  • Presser sælgeren til det yderste - prisen er det vigtigste
  • Søger den bedste løsning - faglig, saglig og seriøs

    Mødet med kunden
    Forbered dig grundigt – søg information om kunden

  • Sæt dig selv i kundens sted
  • Hvad vil være vigtigt for netop denne kunde?
  • Hvem er kunden - behov, livsstil o. lign.
  • Vær bevidst om dit kropssprog
  • Undgå fagudtryk og fremmedord, det kan irritere kunden
  • Vær positiv og smilende, det udstråler selvtillid og giver tryghed
  • Klæd dig på efter situationen, men bær kun tøj, som føles naturligt for dig
  • Husk i øvrigt at slukke for din mobiltelefon


  • Kilde: Center for virksomhedsudvikling, d. 16. september 2001
     
    Onsdag den 31. marts
    Så har Få Succes Som Sælger fået en ny internet-adresse. Fremover kan siden nu findes på FaaSuccesSomSaelger.dk. Samtidig er Ide-banken også kommer på hjemmesiden, hvor man kan udveksle diverse salgsrelaterede ideer, tips og tricks


    Hjemmesiden er sponsoreret af Due Diligence Questions - stedet hvor du finder white papers til dine due diligence behov