10 tricks til succesfulde kundemøder!
  5 tips til din handels- og servicevirksomhed!
  Er dårlig omtale bedre end ingen omtale?
  Internet markedsføring: No cure no pay markedsføring!
  Skab eksklusive produkter - sælg dyrer!
  Forandring
  Hvad røber dit kropssprog?
  Hvordan ser fremtidens sælgere ud?
  In High Spirits
  People Who Need People
  1, 2, 3...Sælg!
  A Good Salesman
  Sjove citater
  Kommunikativ Kompetence
  Lad ikke kunden sejle sin egen sø
  Ved din salgsorganisation det?
  Korrekt messeadfærd
  De 13 salgsregler
  Vend et "Nej" til et "Ja"
  Trying Times
  Lær at tænke som en millionær
  Den fødte sælger er død
  Historien om frøungerne
  Succesfulde sælgers råd
  Salgsbrev efter AIDA
  Kundens behov
  Elevatortalen
  Telefonkontakt
  Kundetyper
  Personlig fremtoning
  Fishing for Trouble
  Rise and Shine
  Booster Club
  Myrefilosofien
 
 Anbefal denne artikel:
 Dit navn:
 
 Modtagers e-mail:
 

 

Citat: ''En utilfreds kunde bliver hurtigt til 100 mistede ordrer.'' - Af ukendt


Link partnere:

 - Dealhub.dk
 - Magnus Kjøller: Ask Me Anything

 

  ARTIKLER » HVAD RØBER DIT KROPSSPROG?   NYHEDER
 
Kropssproget har to sider, som du kan bruge til en hel del. Den ene er, at du gennem dit kropssprog kan blive opmærksom på din virkning på andre. Den anden er, at du med en dyb forståelse for kropsproget kan læse andres bearbejdning af det, du siger, og derigennem forme dit budskab, så du kommer stærkere igennem.

Det ville være bekvemt, hvis man kunne benytte nogle entydige regler til at tolke andres kropssprog. Et eksempel er at "lægge armene over kors", der typisk er kendt som en afvisende attitude. Det kan betyde afvisning, men det er også muligt, at det handler om forlegenhed, usikkerhed eller i nogle tilfælde ren bekvemmelighed.

Den vigtigste regel er, at der - til trods for alle andre påstande - ikke eksisterer faste regler for kropssprog. Det er selvfølgelig en dårlig nyhed, hvis man har brug for enkle tommelfingerregler. Men for alle, der glæder sig over en vellykket kommunikation, findes der en række faktorer, der gør det lettere at identificere kropssprogets signaler. Hent inspiration her:

Vigtige regler for kropssprog

Vær bevidst om dine signaler! De fleste sætter pris på, at du viser respekt og tager hensyn. Det fortæller også noget om, hvordan du behandler dig selv. Ud fra din fremtræden vil man kunne drage den konklusion, at sådan som du omgås dig selv, omgås du også med andre. Du vil vel næppe selv betro dine penge til en rodet og sjusket rådgiver i en bank?

Vær rank i ryggen, men ikke stiv
Virkningen af denne holdning er, at du virker selvbevidst og formidler tillid.

Husk, at håndtrykket skal være fast, men ikke så kraftigt, at det gør ondt
Et sådant håndtryk viser selvbevidsthed og suverænitet. Et slapt håndtryk fortæller, at vedkommende er en type uden "ben i næsen". Et overdrevent kraftigt håndtryk udstråler "jeg er chefen."

Sæt dig godt til rette på stolen
Sid ikke på den yderste kant af stolen, for så virker du ikke sikker og selvbevidst. Hvis du sidder på den yderste kant af stolen, signalerer du flugtberedskab, ophidselse, angst og usikkerhed.

Forhold dig rolig
Flyt ikke arme og ben frem og tilbage, tyg ikke tyggegummi, flyt ikke til stadighed dine briller, og klø dig ikke i ansigtet eller andre steder. Når du er rolig, udstråler du ro og selvdisciplin.

Hold en moderat øjenkontakt - stir ikke
Hvis du taler i en mindre forsamling, skal du huske regelmæssigt at se på hver enkelt deltager. Hvis du taler til betydeligt flere, vælger du faste punkter (foran, i midten, bagest, til venstre, i midten, til højre), som du til stadighed retter dit blik mod. Virkningen af denne handling er et signal om "jeg er hos dig!"

Smil så tit, du vil og kan - men altid kun, når du mener det
Hvis du tror, at du aldrig har grund til at smile, skal du ikke arbejde med dit kropssprog, men med din indstilling. Når du smiler, virker du sympatisk. Men husk, at et uærligt og kunstigt smil virker imod hensigten.

Dette kan du gøre for at forbedre dit kropssprog

Hvis du vil kommunikere endnu bedre og mere overbevisende, og hvis du vil lære at forstå andre bedre, skal du starte med dig selv. Find frem til dine stærke og svage sider og hvad du kan blive bedre til. Og gå positivt ind for sagen.

  • Benyt enhver anledning til at få feedback fra kolleger, chefer og kunder.
  • Find ud af, hvad der er godt, og hvad der skal ændres.
  • Træn din iagttagelsesevne. Det kan gøres i en hvilken som helst større forsamling, eksempelvis på salgsmøder eller konferencer. Deltag på kommunikations-, præsentations-, kropssprogs- og retorikuddannelser. Læs faglitteratur om kropssprog.
  • Engagér en personlig coach (kollega eller lignende), der accepterer dig, som du er ? med alle fejl og svagheder ? og som du har tiltro til kan videreudvikle dig.

     
 
Onsdag den 31. marts
Så har Få Succes Som Sælger fået en ny internet-adresse. Fremover kan siden nu findes på FaaSuccesSomSaelger.dk. Samtidig er Ide-banken også kommer på hjemmesiden, hvor man kan udveksle diverse salgsrelaterede ideer, tips og tricks


Hjemmesiden er sponsoreret af Due Diligence Questions - stedet hvor du finder white papers til dine due diligence behov